Konsultacje społeczne – Budowa obwodnicy Kolna w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 647
W ramach inwestycji planuje się budowę drogi wojewódzkiej nr 647, zlokalizowanej po południowo-wschodniej stronie miasta Kolno. Otoczenie drogi stanowią w przeważającej większości użytki rolne, łąki oraz tereny leśne. W kilku miejscach w zależności od wariantu w otoczeniu drogi znajdują się farmy fotowoltaiczne.
Zakres dokumentacji projektowej przewiduje:
- wykonanie odcinka drogi wojewódzkiej po nowym śladzie,
- wykonanie 2 obiektów mostowych nad rzeką Łabna,
- wykonanie 3 skrzyżowań typu rondo dwóch z istniejącą drogą wojewódzką 647 oraz jedno z drogą krajową 63,
- wykonanie jezdni dodatkowych w celu obsługi terenów przyległych,
- wykonanie zjazdów do posesji oraz na istniejące drogi wewnętrzne,
- wykonanie ciągu pieszo-rowerowego na odcinku drogi wojewódzkiej, gdzie nie występuje jezdnia dodatkowa,
- wykonanie przepustów drogowych,
- wykonanie przepustów pod drogą wojewódzką na odcinku nowego przebiegu drogi, w miejscach naturalnych cieków, tj. na rowach melioracyjnych i rzekach Łabna,
- przebudowę koryta rzeki Łabna na odcinkach objętych przekroczeniem projektowanymi obiektami inżynierskimi,
- budowę systemu kanalizacji deszczowej z wylotem w rejonie rzeki Łabna,
- przebudowę sieci wodociągowej,
- przebudowę kanalizacji sanitarnej tłocznej,
- przebudowę kanalizacji zrzutu z miejskiej oczyszczali ścieków
- budowę kanału technologicznego,
- budowę i rozbudowę sieci oświetlenia ulicznego,
- przebudowę słupów sieci WN
- przebudowę słupów sieci SN i nN
- przebudowę sieci telekomunikacyjnej
- wykonanie pozostałych sieci infrastruktury technicznej niezbędnej do realizacji całego zamierzenia inwestycyjnego.
Parametry techniczne projektowanej drogi
Droga wojewódzka nr 647 (Obwodnica Kolna),
- szerokość jezdni –7,0,
- szerokość ciągu pieszo-rowerowego – 3,0 m,
- szerokość jezdni dodatkowych – 3,5 m wraz z mijankami i poboczem gruntowym 0,75 m.
Odwodnienie przedmiotowej drogi będzie zapewnione poprzez wykonanie rowów drogowych z odprowadzeniem wód opadowych w kierunku cieku naturalnego – rzeka Łabna.
W przypadku konieczności zostaną wykonane wpusty drogowe z przykanalikami i wylotami do rowów drogowych oraz inne elementy zapewniające sprawne odprowadzenie wód z jezdni drogi wojewódzkiej.
Inwestycja w proponowanym przebiegu dla każdego z wariantów nie zakłada wyburzenia budynków mieszkalnych ani gospodarczych.
W wariancie nr 3 projektowana droga przecina istniejącą farmę fotowoltaiczną.
Realizacja zamierzenia wymaga pozyskania gruntów pod pas drogowy (wykup działek z odszkodowaniem na podstawie wyceny rzeczoznawcy). Zapewniona została obsłucha przyległego terenu poprzez zaprojektowanie dróg obsługujących teren przyległy i zjazdów i do każdej działki.
Załączniki:
Formularz wniosku: