Budowa dróg dla pieszych i rowerów w ciągu dróg wojewódzkich Podlasia

UMOWA nr 01/2023 zawarta dnia 24 listopada 2022 roku pomiędzy Skarbem Państwa/ Ministrem Infrastruktury a Województwem Podlaskim o udzielenie dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg dla zadania obwodnicowego pod nazwą:

 

„Budowa dróg dla pieszych i rowerów w ciągu dróg wojewódzkich Podlasia”  

Całkowita wartość zadania: 20 000 000,00 zł

Kwota dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg: 16 000 000,00 zł

Udział budżetu Samorządu Województwa Podlaskiego: 4 000 000,00 zł

Beneficjent: WOJEWÓDZTWO PODLASKIE

Podmiot Reprezentujący Beneficjenta: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku

 

Okres realizacji Projektu: 10.2023 – 10.2025

Projekt pn.: „Budowa dróg dla pieszych i rowerów w ciągu dróg wojewódzkich Podlasia” obejmuje budowę ok. 18,8 km dróg dla pieszych i rowerów w ciągu dróg wojewódzkich na zaplanowanych odcinkach:

  1. Droga wojewódzka Nr 645 na odcinku Zbójna – Nowogród
  2. Droga wojewódzka Nr 659 na odcinku Bielsk Podlaski – Augustowo
  3. Droga wojewódzka Nr 664 (ul. Bohaterów Westerplatte) między skrzyżowaniami z ulicami: Wybickiego i Limanowskiego w Augustowie
  4. Droga wojewódzka Nr 676 na odcinku Supraśl – Podsokołda
  5. Droga wojewódzka Nr 684 Bielsk Podlaski – Narew w m. Biała

Projekt pn.: „Budowa dróg dla pieszych i rowerów w ciągu dróg wojewódzkich Podlasia” dotyczący zgodnie z założeniami Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie lub przebudowie: dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów oraz peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów, obejmuje na zaplanowanych odcinkach wykonanie:

Droga wojewódzka Nr 645 na odcinku Zbójna – Nowogród

      • Droga dla pieszych i rowerów:

      • Początek w km ok. 38+400,
      • Koniec w km ok. 45+431 (dowiązanie do istniejącej ścieżki rowerowa po str. L),
      • Z wyłączeniem odcinka od km 43+230 do km 43+550
      • Długość odcinka wynosi 6711 m,
      • Szerokość w terenie zabudowanym 2,5 m,
      • Szerokość poza terenem zabudowanym 3,0 m,
      • Nawierzchnia: bitumiczna,
      • Doświetlenie przejść dla pieszych i rowerów,

    Odwodnienie pasa drogowego nastąpi powierzchniowo do rowów drogowych oraz do projektowanej kanalizacji deszczowej i wpustów drogowych, które odprowadzają wodę do rowów drogowych. Istniejące przepusty pod DW zostanie przedłużone w celu dostosowania do projektowanych parametrów.

      • Przejścia dla pieszych wraz z przejazdami dla rowerów:

      • 38+400 (droga gminna, ul. Tartaczna, miejscowość Zbójna)
      • 39+651 (droga wewnętrzna)
      • 40+130 (1889B droga powiatowa)
      • 40+862 (droga gminna wewnętrzna)
      • 41+715 (1893B droga powiatowa)
      • 42+567 (129023B droga gminna)
      • 42+743 (droga wojewódzka Nr 648)
      • 43+575 (2652B droga powiatowa, ul. Poległych)
      • 43+865 (105849B droga gminna)
      • 43+970 (droga wewnętrzna)
      • 44+245 (105848B droga gminna, ul. Poległych)
      • 44+384 (2651B droga powiatowa, ul. Miastkowska)
      • 45+407 (2649B droga powiatowa, ul. Łomżyńska)
      • Szerokość przejścia dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów 4,3 m,
      • Nawierzchnia: bitumiczna,
      • Wszystkie będą doświetlone.

      • Przejścia dla pieszych:

      • 39+878 (istniejące przez DW 645)
      • 42+754 (istniejące przez DW 645)
      • 43+562 (istniejące przez DW 645)
      • 44+355 (istniejące przez DW 645)
      • 44+379 (istniejące przez DW 645)
      • 44+548 (istniejące przez DW 645)
      • 45+394 (istniejące przez DW 645)
      • Szerokość przejścia dla pieszych 4,0 m,
      • Nawierzchnia: bitumiczna,
      • Wszystkie będą doświetlone.

      • Perony przystankowe:

      • km 39+802, istniejący peron dł. 18,5m, dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
      • km 41+641, istniejący peron dł. 18,0m, dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów, projektowane oświetlenie
      • km 42+674, istniejący peron dł. 18,5m, dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
      • km 44+302, istniejący peron dł. 19,5m, dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
      • Nawierzchnia z kostki brukowej.

      • Inne istotne elementy infrastruktury:

      • Budowa i przebudowa zjazdów,
      • Przebudowa chodników,
      • Przebudowa skrzyżowań z wlotami dróg bocznych,
      • Budowa i przebudowa przepustów,
      • Budowa i przebudowa systemu odwodnienia korpusu drogowego.
      • Przebudowa uzbrojenia istniejącego kolidującego z inwestycją.

    Droga wojewódzka nr 659 na odcinku Bielsk Podlaski – Augustowo

      • Droga dla pieszych i rowerów:

      • Początek w km ok. 0+539,
      • Koniec w km ok. 5+318,
      • Z wyłącznie odcinka od km 2+180 do km 2+858 (budowa S19)
      • Długość odcinka wynosi ok 4100 m,
      • Szerokość 3,0 m,
      • Nawierzchnia: bitumiczna,
      • Doświetlenie przejść dla pieszych i rowerów,
      • Odwodnienie pasa drogowego nastąpi powierzchniowo do kanalizacji deszczowej i wpustów drogowych, które odprowadzają wodę do rowów drogowych.

      • Przejścia dla pieszych wraz z przejazdami dla rowerów:

      • 0+583 (przez DW 659)
      • 1+345 (107324B droga gminna, ul Obwodowa)
      • 1+653 (droga gminna wewnętrzna, ul. Scaleniowa)
      • 2+022 (droga gminna wewnętrzna, ul. Wiatrakowa)
      • 2+946 (droga gminna wewnętrzna)
      • 3+567 (droga gminna wewnętrzna)
      • 5+004 (107460B droga gminna)
      • 5+019 (przez DW 659)
      • Szerokość przejścia dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów 4,3 m,
      • Nawierzchnia: bitumiczna,
      • Wszystkie będą doświetlone.

      • Przejścia dla pieszych:

      • 1+099 (przez DW 659)
      • 1+329 (przez DW 659)
      • 1+556 (przez DW 659)
      • 3+635 (przez DW 659)
      • Szerokość przejścia dla pieszych 4,0 m,
      • Nawierzchnia: bitumiczna,
      • Wszystkie będą doświetlone.

      • Perony przystankowe:

      • km 0+829, peron – chodnik, dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
      • km 1+369, peron – dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
      • km 3+677, istniejący peron dł. 18,5m, dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
      • km 4+011, peron – dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,
      • km 4+790, peron – dostosowanie do przyległej drogi dla pieszych i rowerów,

      • Inne istotne elementy infrastruktury:

      • Budowa i przebudowa zjazdów,
      • Przebudowa i budowę chodników,
      • Przebudowa skrzyżowań z wlotami dróg bocznych,
      • Budowa i przebudowa przepustów,
      • Budowa i przebudowa systemu odwodnienia korpusu drogowego,
      • Przebudowa uzbrojenia istniejącego kolidującego z inwestycją.

         

    Droga wojewódzka Nr 664 (ul. Bohaterów Westerplatte) między skrzyżowaniami z ulicami Wybickiego i Limanowskiego w Augustowie – projektu i buduj

      • Droga dla pieszych i rowerów:

      • Początek w km ok. 0+810,
      • Koniec w km ok. 1+050
      • Długość odcinka wynosi ok 240 m,
      • Szerokość 3,0 m, w trudnych warunkach 2,5 m,
      • Nawierzchnia: bitumiczna,
      • Ewentualne doświetlenie przejść dla pieszych i rowerów.

      • Przejścia dla pieszych wraz z przejazdami dla rowerów:

    Brak danych – inwestycja w fazie przygotowawczej

      • Perony przystankowe: BRAK

      • Inne istotne elementy infrastruktury:

      • Budowa kładki dla pieszych i rowerów nad Kanałem Augustowskim,
      • Ewentualna budowa i przebudowa zjazdów,
      • Ewentualna przebudowa i budowę chodników,
      • Ewentualna przebudowa skrzyżowań z wlotami dróg bocznych,
      • Ewentualna budowa i przebudowa systemu odwodnienia korpusu drogowego,
      • Ewentualna przebudowa uzbrojenia istniejącego kolidującego z inwestycją.

         

    Droga wojewódzka nr 676 na odcinku Supraśl – Podsokołda

      • Droga dla rowerów:

      • Początek w km ok. 21+596 (dowiązanie do istniejącego ciągu pieszo-rowerowego po str. P)
      • Koniec w km ok. 29+020,
      • Długość odcinka wynosi ok 7400 m,
      • Szerokość 2,5 m,
      • Nawierzchnia: bitumiczna,
      • Brak oświetlenia drogowego,
      • Odwodnienie powierzchniowe do rowów drogowych.

      • Przejścia dla pieszych: BRAK

      • Przejazdy dla rowerów:

      • Droga Powiatowa nr 1435B (droga gruntowa naturalna szerokość korony 6,0m) klasa Z,
      • km DW 676 22+827,
      • Szerokość przejazdu dla rowerów 2,5 m,
      • Nawierzchnia: bitumiczna,
      • Brak oświetlenia drogowego,
      • Odwodnienie powierzchniowe do rowów drogowych.

      • Perony przystankowe: BRAK

      • Inne istotne elementy infrastruktury:

      • Budowa i przebudowa zjazdów,
      • Budowa chodników,
      • Przebudowa skrzyżowań z wlotami dróg bocznych,
      • Budowa i przebudowa przepustów,
      • Budowa i przebudowa systemu odwodnienia korpusu drogowego,
      • Przebudowa uzbrojenia istniejącego kolidującego z inwestycją.

         

    Droga wojewódzka Nr 684 Bielsk Podlaski – Narew w m. Biała

      • Droga dla pieszych i rowerów:

      • Początek w km ok. 4+918 (dowiązanie do istniejącej ścieżki rowerowa po str. P)
      • Koniec w km ok. 5+368 (za zjazdem w km 5+365 str. P),
      • Długość odcinka wynosi ok 450 m,
      • Szerokość 3,0 m,
      • Nawierzchnia: kostka brukowa bezfazowa,
      • Na odcinku  4+952 – 5+120 istnieje oświetlenie drogowe zlokalizowane na istniejącej napowietrznej linii komunalnej,

    Odwodnienie pasa drogowego nastąpi powierzchniowo do projektowanej kanalizacji deszczowej i wpustów drogowych, które odprowadzają wodę do rowów drogowych. Istniejący przepust pod DW zostanie przedłużony w celu dostosowania do projektowanych parametrów.

      • Przejścia dla pieszych: BRAK

      • Przejazdy dla rowerów: BRAK

      • Perony przystankowe:

      • Początek w km ok. 5+162
      • Koniec w km ok. 5+182,
      • Długość: 20 m,
      • Szerokość min. 1,5m,
      • Nawierzchnia: kostka brukowa bezfazowa,
      • Oświetlenie brak.

      • Inne istotne elementy infrastruktury:

      • Budowa i przebudowa zjazdów,
      • Budowa i przebudowa przepustów,
      • Budowa i przebudowa systemu odwodnienia korpusu drogowego,
      • Przebudowa uzbrojenia istniejącego kolidującego z inwestycją.

Możesz również polubić…

Skip to content