Przebudowa DW 676 na odcinku granica miasta Białystok – Supraśl

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach
Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na lata 2014-2020

Projekt Nr POPW.02.02.00-20-0008/16 pn.:

Przebudowa DW Nr 676 na odcinku granica miasta Białystok – Supraśl

Całkowita wartość inwestycji    134 691 602,46 zł.

Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego    111 090 234,79 zł.

(Kwota dofinansowania z budżetu Samorządu Województwa Podlaskiego)  23 601 367,70 zł.

Beneficjent: WOJEWÓDZTWO PODLASKIE

Podmiot Reprezentujący Beneficjenta: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku

Okres realizacji Projektu: 05.2014 – 02.2019

Zakończenie realizacji Projektu (zatwierdzenie wniosku o płatność końcową) 12.2023

Przedsięwzięcie zlokalizowane jest na terenie województwa podlaskiego, powiatu białostockiego, gminy Wasilków i Supraśl, od Białegostoku przez Nowodworce, Ogrodniczki, Krasne i Supraśl. Obejmuje budowę i rozbudowę DW 676 wraz z drog obiektami inż. i niezbędną infrastrukturą techniczną na odc Białystok-Supraśl wraz z obejściem m. Ogrodniczki i Krasne (estakada) o dł. ok. 9,75 km. Początek w km 10+195 istniejącej drogi a koniec ma w km ok. 19+939 (dowiązanie do zrealizowanej w latach 2013-14 przebudowy DW Nr 676 w m. Supraśl budowa ronda). Zakres: – rozbudowa drogi do 2 jezdni (2×7,00m (2×3,5m) i pas rozdziału min. 4,0m na dł 2605m na odc. od km 10+195 do km ok. 12+800) i dalej 1 pas z poszerzeniem nawierzchni do 7,0 na odc od km 12+800 do końca opracowania wraz z podniesieniem nośności do 115kN – budowa obwodnic m. Ogrodniczki i m. Krasne(estakada) – umocnienie poboczy dla klasy G – budowa drogowych obiektów inż. – korektę nienormatywnych łuków poziomych i pionowych – budowa lub przebudowa zatok autobusowych – budowa chodników jedno lub dwustronnych w terenie zabudowanym, – rozbudowa istniejącego i budowa nowego systemu odwodnienia korpusu drogowego wraz z odprowadzeniem wody poza pas drogowy – budowa zjazdów indywidualnych i publicznych, – rozbudowa skrzyżowań z drogami innej kategorii, – budowa zatoki do ważenia pojazdów – przebudowa zatok postojowych w m. Supraśl.

Efekt Projektu: wybudowanie nowych dróg woj. o dł. ok. 2,51 km oraz przebud. dróg woj. o ok. 7,24 km, oszczędności czasu w przewozach po roku 2019 wyniesie ok. 31% kosztów zaś nośność odc. wzrośnie do 115 kN/oś.

Publiczny charakter drogi gwarantuje równy i nieograniczony dostęp dla wszystkich jej użytkowników m.in.: mieszkańcy Białegostoku i miejscowości przyległych, dojeżdżający do pracy lub korzystający z opieki zdrowotnej czy urzędów w Białymstoku tzw.: ruch lokalny (gospodarczy),

– użytkownicy dróg w tym korzystający z ruchu tranzytowego;

– potencjalni oraz obecni inwestorzy oraz ich kontrahenci korzystający z infrastruktury;

– turyści odwiedzający region, – służby ratunkowe i inni.

Nadrzędny cel Projektu- poprawa mobilności mieszkańców oraz poprawa dostępności wew. w mieście wojewódzkim – Białymstoku (i w obszarze jego funkcjonalnym tj. przyległych gminach zwłaszcza Supraśl) oraz zwiększenie dostępności miasta woj. i obszaru funkcjonalnego w zakresie infrastruktury drogowej.

Cele pośrednie m in.: poprawa dostępności transportowej, bezpieczeństwa ruchu, poprawa jakości i standardu infrastruktury ograniczenie ilości zanieczyszczeń skrócenie czasu przejazdu zmniejszenie kosztów eksploatacji podniesienie konkurencyjności i ożywienie przedsiębiorczości rozwój społ-gosp. w regionie.

Dzięki inwestycji polepszone zostanie skomunikowanie części BOF (gm Wasilków i Supraśl) z B-stokiem oraz siecią dróg krajowych a także europejskimi korytarzami transport.

www.polskawschodnia.gov.pl

www.mapadotacji.gov.pl

Skip to content